• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Även fast jag har medsökande? Jag hade 33 ff förra året och sökte ett samlingslån med min sambo som medsökande och blev beviljad 150k
Absolut! Medsökande har med den totala inkomsten att göra inte din övriga privatekonomi.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Absolut! Medsökande har med den totala inkomsten att göra inte din övriga privatekonomi.
Så hur många ff tycker du jag ska vänta ut?
För hon sa att hon skulle hjälpa mig idag att gå i borgen för mig vill verkligen samla mina skit krediter utan uc dom tar kål på mig..
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
3/4 st bör du bara ha kvar. Men minst betyget bra bör du ha och det har du ju inte än . Tänk på att du även ska kunna få samlingslån med bra ränta. Och då måste ha bra betyg för det.
 

kalaspuffar

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
12 Juni 2021
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
229
Poäng
407
Vad i helvete?
Det enda som förändrats på min UC är att en kredit gått från 18k utnyttjat till 10k…
Mitt betyg ändrades från 1,5 till 4,5..? Vad är det som händer?
Vad fan…
Och nu står det helt plötsligt 4,7?
UC är helt värdelöst verkligen.

insåg dock att det var mer som förändrats, ett blanco är släckt och försvunnit, 3 krediter är nu avslutade och den enda kredit som finns kvar har då alltså gått från 18k utnyttjat till 10k.

hur är det ens möjligt att mitt betyg blir markant sämre när de enda förändringar som skett är positiva? UC är ett sånt jävla skojarföretag.
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 341
Mottagna reaktioner
433
Poäng
557
Fan
Vad fan…
Och nu står det helt plötsligt 4,7?
UC är helt värdelöst verkligen.

insåg dock att det var mer som förändrats, ett blanco är släckt och försvunnit, 3 krediter är nu avslutade och den enda kredit som finns kvar har då alltså gått från 18k utnyttjat till 10k.

hur är det ens möjligt att mitt betyg blir markant sämre när de enda förändringar som skett är positiva? UC är ett sånt jävla skojarföretag.
det går fram och tillbaka under dagen, ena sekunden står det Mars uppdateringen för mig andra stunden den nya apriluppdateringen. Jag råder folk som skall söka samlingslån att vänta tills imon .
 

kalaspuffar

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
12 Juni 2021
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
229
Poäng
407
Fan

det går fram och tillbaka under dagen, ena sekunden står det Mars uppdateringen för mig andra stunden den nya apriluppdateringen. Jag råder folk som skall söka samlingslån att vänta tills imon .
Inte tänkt att söka samlingslån på ett bra tag förens jag kan få vettigare räntor. Men det är otroligt frustrerande att betyget blir sämre när förutsättningarna förbättras. Att öka från 1,5 till 4,7 är en stor ökning… och dessutom helt omotiverad.
 

Kenza

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
11 Maj 2022
Meddelanden
306
Mottagna reaktioner
96
Poäng
267
Nej. Jag skulle inte söka mer nu om jag var du. Du samlar bara på dig onödiga ff som höjer ditt betyg till det sämre.
Jag tänkte via Lendo på samma ansökan. De går ju och ändra inom 5 dagar. Tänkte lägga till medsökande om ja lyckas hitta någon som vill
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
599
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Nu åkte mitt UC-score upp till 745 och mitt betyg ligger på 0,1 igen. Låg på 0,12 och 0,13 ett tag, men nu har jag helt nollade krediter och inget Santanderlån kvar. Har dock blancolån på 891.500. Keep on!
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
989
Poäng
787
Uppdaterat men ganska oförändrat. Tagit ut några krediter och nytt samlingslån i maj och tagit bort 1 kredit så kanske bör en ändring nästa månad. 1,8%
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp